Binary Calligraphy
You Also May Like
In this video join our BL friends and learn about the United Nations Sustainable Development Goals. These 17 goals are all interconnected and are the blueprint to achieve a better and more sustainable future for all.
Take action and be the change you want to see in your world.
Building a Terrarium
Join Kate and Sophie as they build a free-standing structure using natural elements. What will their structure symbolize? Who will see their creation? Will it hold up to wind and other weather elements? Can you build your own structure using other elements?
Rejoignez Kate et Sophie pendant qu'elles construisent une structure en utilisant des éléments naturels. Que symbolisera leur structure? Qui verra leur création? Résistera-t-elle au vent et aux autres éléments météorologiques? Pouvez-vous construire votre propre structure en utilisant d'autres éléments?
This video shows some examples of how to create a skyline pop up card. You can choose a few buildings in your neighbourhood, town or city to be a part of your pop up card.
Cette vidéo montre quelques exemples de création d'une carte pop-up d'horizon. Vous pouvez choisir quelques bâtiments de votre quartier, de votre ville ou de votre communauté pour faire partie de votre carte.
Fabrication d’un Terrarium
Rejoignez Sarah et Lennan dans la construction de leur propre terrarium. Dans cette vidéo, vous verrez les objets qu'ils ont rassemblés au cours de leur promenade, et comment rassembler toutes leurs trouvailles pour créer un écosystème dans un bocal !
Become a global Citizen Scientist! Make your own local environmental observations, in particular cloud cover, that can compliment NASA satellite observations. Why are clouds important? How can we help monitor cloud conditions? In this digital skill, we will use the Globe Observer App to help answer these questions and become a Citizen Scientist.
Join the GLOBE observer App community to help collect scientific data for NASA, students and other scientists worldwide.
https://observer.globe.gov/about/get-...
Cloud Cover Identification Chart: https://www.globe.gov/documents/34861...
Why Observe Clouds? (from NASA): https://youtu.be/TNc5qjj8ZZE
Go outside and create your own code-able game with chalk. Create a grid, perhaps 6X6 or any size of your choice. Choose a few squares as your spray zones. One person is a robot and the other is the programmer. The programmer instructs the robot on how to get to a coloured (spray zone) square. If successful, then the programmer gets to spray the robot.
Sortez et créez votre propre jeu cod-able à la craie. Créez une grille, peut-être 6X6 ou de la taille de votre choix. Choisissez quelques carrés comme zones de pulvérisation. Une personne est un robot et l'autre est le programmeur. Le programmeur indique au robot comment se rendre à un carré de couleur (zone de pulvérisation). S'il réussit, le programmeur peut alors pulvériser le robot.
In this video learn how to create a “math-sterpiece” of twirled-paper art with algebra! Simply assign the colour and length of your paper as variables in your equation.
Dans cette vidéo apprenez comment créer un math-nifique) oeuvre d’art avec des spirales et de l’algèbre. Il vous suffit d'assigner la couleur et la longueur de votre papier comme variables dans votre équation.
There are no reviews yet.