Have you ever wondered what it would be like to create your own unique piece of music? What emotions or themes will your music send to others?

In today's digital skill, we will create a piece of music with new and different sounds in whatever style you choose. Many different effects can be used and the choices of sounds, sequences, amplitudes and variances will create a unique piece that you can share with friends and family.

This digital skill meets the requirements of the Brilliant Labs Multi media badge.

Learn how to code the Fibonacci sequence with Scratch! How can you change the code to make different patterns? Can you replicate another pattern from nature?

Join Zach and Colin in developing a “choose your own adventure game” to help you discover and explore various hobbies that could lead to a career. Get started here: https://scratch.mit.edu/projects/3988...

Today we will create a skyline animation using the parallax effect. It is this effect that gives many of your favourite video games and animations their feeling of movement. Our character will look like they are moving through the animation, but we will really be moving background layers at different speeds to create a realistic movement effect.

Become a global Citizen Scientist! Make your own local environmental observations, in particular cloud cover, that can compliment NASA satellite observations. Why are clouds important? How can we help monitor cloud conditions? In this digital skill, we will use the Globe Observer App to help answer these questions and become a Citizen Scientist.

Join the GLOBE observer App community to help collect scientific data for NASA, students and other scientists worldwide.

https://observer.globe.gov/about/get-...

Cloud Cover Identification Chart: https://www.globe.gov/documents/34861...

Why Observe Clouds? (from NASA): https://youtu.be/TNc5qjj8ZZE

Créer un prototype 3D de l'invention/solution de débris spatiaux créé dans le cadre du #FunCréatif

de ce matin.esoin d'une leçon rapide sur le Tinkercad?

Voir l'impression ici: https://youtu.be/SDxZb-iP_Fk

Regardez notre vidéo sur les compétences numériques Tinkercad https://www.youtube.com/watch?v=uWiIO...

Create a 3D prototype of the space debris invention / solution designed in the morning Maker Fun Challenge.

Watch it print here: https://youtu.be/SDxZb-iP_Fk

Need a quick lesson in Tinkercad? Check out our Digital Skills Tinkercad video: https://www.youtube.com/watch?v=BWRGK...

May the 4th be with you! Join us in Star Wars inspired Creative Character Construction! Create a 3D model or avatar of a Star Wars character in Tinkercad or an 8Bit animated character in piskel.

If you have never used Tinkercad before, check out this great starter lesson: https://www.youtube.com/watch?v=BWRGK...

Que la force soit avec vous ! Rejoignez-nous dans la construction de personnages créatifs inspirés de Star Wars! Créer un modèle 3D ou un avatar d'un personnage de Star Wars dans Tinkercad ou un personnage animé 8Bit dans piskel.

Si vous n'avez jamais utilisé Tinkercad auparavant, consultez cette excellente leçon de démarrage : https://www.youtube.com/watch?v=BWRGK...

May the 4th be with you! Join us in Star Wars inspired Creative Character Construction! Create a 3D model or avatar of a Star Wars character in Tinkercad or an 8Bit animated character in piskel.

Que la force soit avec vous ! Rejoignez-nous dans la construction de personnages créatifs inspirés de Star Wars! Créer un modèle 3D ou un avatar d'un personnage de Star Wars dans Tinkercad ou un personnage animé 8Bit dans piskel.

Diagrams.net Flowchart Creation Part 5/5 In this activity, we will be completing our activity using diagrams.net (formerly draw.io) to create a purpose-built flowchart for decision-making. This can then be used to help assess the sustainability of zoos or nature preserves. A flowchart can aid in the decision-making and assessment process. This will start with design, revision, prototype, test and revision of the flowchart.

www.diagrams.net

Partie 5/5 Dans cette activité, nous apprendrons à utiliser draw.io pour créer un organigramme spécifique pour la prise de décision. Celui-ci peut ensuite être utilisé pour aider à évaluer la durabilité des zoos ou des réserves naturelles. Un organigramme peut faciliter le processus de décision et d'évaluation. Ceci commencera avec la conception, la révision, le prototype, le test et la révision de l'organigramme.

Les ordinateurs ont la capacité de traiter l'information beaucoup plus rapidement que les humains. Et si on pouvait leur apprendre à apprendre comme nous le pouvons? La vidéo d'aujourd'hui porte sur la création de modèles qui peuvent aider notre code à apprendre les différents signaux de la main qui représentent la paix.

Nous utiliserons le site web mBlock pour créer notre code: https://www.mblock.cc

Nous allons enseigner notre code en utilisant une technique appelée "apprentissage supervisé", mais il existe d'autres types d'apprentissage automatique. Pour en savoir plus sur ce sujet intéressant, vous pouvez: https://www.youtube.com/watch?v=F1wlC...

Computers have the ability to process information much faster than humans. What if they could be taught to learn like we can? Today’s video is all about creating models that can help our code to learn about different hand signals that represent peace.

We will be using the mBlock website to create our code: https://www.mblock.cc

We will be teaching our code using a technique called “supervised learning”, but there are other types of machine learning. To learn more about this interesting subject you can watch this video: https://www.youtube.com/watch?v=F1wlC...

Faire une capsule du temps, c'est comme envoyer un message vers le futur. Comment expliquez-vous l'état actuel de la lutte contre les changements climatiques en 2020? Qu'est-ce qui nous arrête? Incluez votre idée, et tout autre objet que vous souhaiteriez avant de cacher ou d'enterrer votre capsule  pour envoyer votre message dans le futur!

Today is the perfect day to get outside and capture a moment in time! Join eight-year-old Hunter, from Nova Scotia, as he shares how you can make your very own time capsule. All you need is a waterproof container (Glass jars don’t work well outside.If you’re hiding it in your home, any container will do!) things that you love and will remind you of these moments in time. For example: write a letter, store receipts, photographs, articles, or anything else you think will help future generations understand what life was like for a kid in 2020. After you finish your time capsule project why not create a Scratch game to mark your steps and create a map to find your capsule in the future!

For today's Digital Skill, we will explore the benefits of using a virtual prototyping space (TinkerCAD Circuits) for complex circuits like the one found inside the child's telephone toy in this intro. Following this overview of why this toy telephone is being deconstructed, head over to this LINK HERE so my colleague John can take you through how to get started with TinkerCAD Circuits.

https://www.youtube.com/watch?v=5yzFj...

Diagrams.net Flowchart Creation Part 4/5 In this activity, we will be learning to use draw.io to create a purpose-built flowchart for decision-making. This can then be used to help assess the sustainability of zoos or nature preserves. A flowchart can aid in the decision-making and assessment process. This will start with design, revision, prototype, test and revision of the flowchart.

www.diagrams.net

Partie 4/5 Dans cette activité, nous apprendrons à utiliser draw.io pour créer un organigramme spécifique pour la prise de décision. Celui-ci peut ensuite être utilisé pour aider à évaluer la durabilité des zoos ou des réserves naturelles. Un organigramme peut faciliter le processus de décision et d'évaluation. Ceci commencera avec la conception, la révision, le prototype, le test et la révision de l'organigramme.

Flowchart Overview and Question Generation Part 3/5 In this activity, we will be learning to use draw.io to create a purpose-built flowchart for decision-making. This can then be used to help assess the sustainability of zoos or nature preserves. A flowchart can aid in the decision-making and assessment process. This will start with design, revision, prototype, test and revision of the flowchart.

www.diagrams.net

Partie 3/5 Dans cette activité, nous apprendrons à utiliser draw.io pour créer un organigramme spécifique pour la prise de décision. Celui-ci peut ensuite être utilisé pour aider à évaluer la durabilité des zoos ou des réserves naturelles. Un organigramme peut faciliter le processus de décision et d'évaluation. Ceci commencera avec la conception, la révision, le prototype, le test et la révision de l'organigramme.

Diagrams.net Orientation Part 2/5 In this activity, we will be learning to use draw.io to create a purpose-built flowchart for decision-making. This can then be used to help assess the sustainability of zoos or nature preserves. A flowchart can aid in the decision-making and assessment process. This will start with design, revision, prototype, test and revision of the flowchart.

www.diagrams.net

Partie 3/5 Dans cette activité, nous apprendrons à utiliser draw.io pour créer un organigramme spécifique pour la prise de décision. Celui-ci peut ensuite être utilisé pour aider à évaluer la durabilité des zoos ou des réserves naturelles. Un organigramme peut faciliter le processus de décision et d'évaluation. Ceci commencera avec la conception, la révision, le prototype, le test et la révision de l'organigramme.

Part 1/5 Starting with Diagrams.net In this activity, we will be learning to use draw.io to create a purpose-built flowchart for decision-making. This can then be used to help assess the sustainability of zoos or nature preserves. A flowchart can aid in the decision-making and assessment process. This will start with design, revision, prototype, test and revision of the flowchart.

Visit: www.diagrams.net (formally design.io)

Partie 1/5 Dans cette activité, nous apprendrons à utiliser draw.io pour créer un organigramme spécifique pour la prise de décision. Celui-ci peut ensuite être utilisé pour aider à évaluer la durabilité des zoos ou des réserves naturelles. Un organigramme peut faciliter le processus de décision et d'évaluation. Ceci commencera avec la conception, la révision, le prototype, le test et la révision de l'organigramme.

Pour la compétence numérique d'aujourd'hui, nous utiliserons Scratch pour créer un message d'intérêt public interactif sur la Journée de la Terre afin de faire passer un message sur l'action climatique ou la protection des océans. Les messages d'intérêt public sont des vidéos créées pour attirer l'attention du public et modifier ses attitudes et son comportement face à un problème social.

Aujourd'hui, notre thème se concentre sur l'objectif 14 des ODD de l'ONU : La vie sous l'eau.

https://www.undp.org/content/undp/fr/...

Des océans et des mers en bonne santé sont essentiels à notre existence : ils couvrent 70 % de notre planète et nous en dépendons pour notre alimentation, notre énergie et notre eau. Pourtant, nous avons réussi à causer d'énormes dégâts à ces précieuses ressources. Nous devons les protéger en éliminant la pollution et la surpêche et commencer tout de suite à gérer et à protéger de manière responsable toute la vie marine dans le monde. L'objectif 14 comporte plusieurs cibles visant à mettre en place des mesures de conservation et d'utilisation durable des océans.

https://scratch.mit.edu/

For today’s Digital Skill, we’ll be using Scratch to create an interactive Earth Day Public Service Announcement (PSA) to share a message about climate action or protecting the oceans. PSAs are videos created to raise awareness and change public attitudes and behaviour toward a social issue.

Today our theme concentrates on goal 14 of the UN SDGs: Life Below Water

https://www.undp.org/content/undp/en/... Healthy oceans and seas are essential to our existence.They cover 70 percent of our planet and we rely on them for food, energy and water. Yet, we have managed to do tremendous damage to these precious resources. We must protect them by eliminating pollution and overfishing and immediately start to responsibly manage and protect all marine life around the world. Goal 14 has several targets to create action to conserve and sustainably use the oceans.

https://scratch.mit.edu/

Dans cette vidéo, nous allons terminer notre jeu sur l'empreinte écologique.

Nous allons créer une scène et des questions sur notre empreinte écologique en lien avec notre routine pour aller à l’école. À la fin de la vidéo, vous aurez ajouté la toile de fond de la fin et testé votre nouveau jeu Scratch. Il s'agit de la cinquième partie d'une série de cinq vidéos.

https://www.un.org/sustainabledevelop...

https://www.footprintcalculator.org/s...

https://scratch.mit.edu/

In this video we will be finishing our eco footprint game we started in part 1. We will create a scene and questions about our eco footprint getting to school. By the end of the video you will have added the end backdrop and tested your new Scratch game. This is part 5 of a 5 part video series.

https://www.footprintcalculator.org/s...

https://www.un.org/sustainabledevelop...

https://scratch.mit.edu/

Showing 1–24 of 45 results